Kaip pasirinkti papuošalus su brangakmeniais

Email Spausdinti

Ką reikėtu žinoti renkantis brangakmenius?

Kiekvienas brangakmenis yra unikalus ir originalus savo svoriu, spalva, švarumu, apdirbimu. Nuo šių pagrindinių parametrų, vadinamais 4c, priklauso jo vertė ir kaina.

 4c

Renkantis ir klasifikuojant briliantus pagal 4c nė vienas iš jų nėra viršesnis už kitą. Svarbūs visi keturi.

 Ic - SVORIS

Brilianto svoris matuojamas karatais. 1 ct lygus 0,2g. Pvz.: 1 ct briliantas kainuoja iki dvidešimt kartų brangiau , jeigu jis turi visus aukščiausius įvertinimus pagal 4c skalę

  Be specialisto konsultacijos, netgi parduotuvėje, pirkti briliantą daugiau negu 1ct – rizikinga. O lombarduose- iš viso nepatartina,nes deimantas -  mineralų karalius, kuris gali sukaupti

labai daug teigiamos arba neigiamos energijos. Taigi neaišku, kokį šeimininką jis turėjo anksčiau (atskira tema) ir kokią energiją jums perduos.

IIc - ŠVARUMAS                 

Natūralūs intarpai, tuštumos, mineralų priemaišos, kurios atsiranda formuojantis deimantams – yra jų neišvengiami palydovai ,todėl specialisto-gemologo darbas yra nustatyti turimo brangakmenio vietą sudėtingoje gradavimo skalėje, nes daugeliu atveju, visa tai yra nematoma plika akimi,o geriausiu atveju primena debesėlį, taškelius. Gamtoje – ypatingo švarumo mineralai (IF) sutinkami gana retai,todėl jų kaina labai aukšta.

 IIIc - SPALVA

Brilianto spalva – vienas iš pagrindinių kriterijų įtakojančių kainą,todėl labai svarbu, kad pardavėjas – konsultantas pateiktų jums keletą atspalvių pasirinkimui ir nurodytų kainos skirtumus.

  Baltų deimantų skalė gali būti nuo baltų (spengiančio baltumo EW+ iki gelsvų atspalvių TC)

IVc - APDIRBIMAS

Yra šios pagrindinės briliantų apdirbimo formos: apvali, markizė, kriaušė, princesė, širdis, ovalas, bagetas, trilijonas,radiantas ir kt.bei labai svarbūs kriterijai tobulumui- simetrija ir poliravimas

 Paskutinį dešimtmetį ypač madingais tapo spalvoti briliantai – fantasy: geltoni ,rudi, žydri, žali, rožiniai, violetiniai ir kt.. Jų klasifikacijos ir kriterijai skiriasi nuo baltųjų. Vertinimo skalės sudarytos atskirai pagal spalvos kategorijas. (tai atskiros temos)

 Kaip  MOTERIS ATRODO – taip ji formuoja savo aplinką: namai  – darbas – poilsis – sportas – kelionės- kruopščiai šioms progoms parenkami rūbai ir papuošalai. Pastarieji bendrame garderobo  fone atlieka  vieną pagrindinių vaidmenų . Jie nekonkuruoja nei su avalyne, nei su rūbais, rankinėmis , diržais ar kitais aksesuarais , Jie arba yra arba jų nėra. Pagal svarbą ,užbaigiant moters stilių jie gali konkuruoti tik su kvepalais, nes vieni ir kiti pabrėžia – individualumą. Jie negailestingai išduoda moters charakterį, temperamentą, kartu ir finansinę padėtį. Dėl šios priežasties pastaruoju metu papuošalai neretai ignoruojami arba jais stengiamasi priblokšti, šokiruoti. Nei viena , nei kita nėra gerai. Papuošalų vengimas – tai savotiška savęs skriaudimo, nepripažinimo forma. Tai tarsi užsidarymas nuo spalvų , šviesų naujų įspūdžių, naujų pojūčių. Na, o perdėtas demonstravimas  ypač  puikavimasis pigiais brangakmenių pakaitalais, net ir mūsų, neišrankaus skonio visuomenėje, sukelia lengvą pašaipą. Taigi, aukso vidurys aktualus visada.

      Save prižiūrėti – rūpintis kūnu, derinti rūbus, saikingai puoštis kasdien, originaliai pasitikti šventes – reiškia kurti gyvenimą.

Ekspertė gemologė Alma Dūdienė